Problems Face Students of Benghazi university in Speaking English
DOI:
https://doi.org/10.37376/jofoa.vi57.7268الملخص
الموضوع الرئيسي للبحث سيكون حول الصعوبات التي يواجها الطلاب عند محاولتهم التحدث بلغه اجنبيه. وكيف يتغلبون على هذه المشاكل عند التحدث. وتم جمع البيانات من خلال الاستبيانات والمقابلات التي أجاب عليها الطلاب، إضافة الى تجربة شخصية لتعليم الطلاب التحدث. أظهرت نتائج هذا البحث ان الطلاب سيكتشفون سبب تقييد كلامهم وافتقارهم الى الثقة وسيحاولون سرد بعض الخطوات التي تساعدهم على تحسين كلامهم
التنزيلات
المراجع
Ado Amaja, J. (2022). Challenges Encountered by Learners of English as a Second Language. International journal.
Aleksandrzak, M. (2011). Problems and challenges in teaching and learning
speaking at advanced level. Adam Mickiewicz University Press Pozan.
Dalem, M. (2017). Difficulties of Speaking that are Encountered by English language Students at Al Margeb University. Premise Journal of English Education 6(2):20.
Ellis, R. (1997). Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Carlton, Martha PhD. (2003). Motivation Learning in Young Children.
Fathi Huwari, I. (2019). Problems Faced by Jordanian Undergraduate Students in Speaking English. International Journal of Innovation, Creativity and Change. Jordan
Jahan Khan, T. (2016) Obstacles in Learning English as a Second Language among Intermediate Students of Districts Mianwali and Bhakkar. Open Journal of social science. Pakistan.
James B. Wold, (2006) Difficulties in Learning English as a Second or Foreign Language. Regis University
Thornbury, S. (2007). How to Teach Speaking. London: Pearson Education Limited.
Krashen, S.D. (1981) Second Language Acquisition and Second Language Learning. Pergamon Press Inc., Oxford.
Pandey, P.S. (2021). English as the Bridge of Universal Communication.Jalan Gubernurnur No. 3, Indonesia.
Putri, A. (2016). Low Motivation in Learning Speaking English. Education Department University of Riau Kepulauan.
Monika S, Schmid. (2013). First language Attrition. Wires Cognitive Science.
Tanveer, M. (2007). Investigation of the factors that cause language anxiety for ESL/EFL learners in learning speaking skills and the influence it casts on communication in the target language. University of Glasgow.
Vivan cook, R. (2002). Background to the L2 user: Portraits of the L2 user.
التنزيلات
منشور
كيفية الاقتباس
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2025 مجلة كلية الاداب

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.