Effectiveness of Online Advertisements to stimulate purchasing desire of Libyan Consumer

Authors

  • د.سالم محمد سالم بوسن Benghazi of university

DOI:

https://doi.org/10.37376/1571-000-061-009

Keywords:

Online Advertisements,, purchasing desire,, Consumer.

Abstract

This research aims to determine the role played by online advertising in stimulating the consumers' desire to purchase. This research used the inductive approach to describe the question from its sources, references and books in light of theory. Along with collected information from sources, references and scientific books in this area and on this issue, the researcher also relied on interviews with a number of specialists in this field. The results showed that online advertising has a role in influencing the consumers' decision to buy in general. In addition, the incentives of online advertising are important in increasing the consumer's desire to purchase. Based on the findings of current research, a number of recommendations are presented that will undoubtedly enrich future scientific research in this field.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

د.سالم محمد سالم بوسن, Benghazi of university

عضو هيئة تدريس بكلية الإعلام - جامعة بنغازي - ليبيا

References

- قائمة المراجع والمصادر:

أولاً: المراجع العربية:

أحمد الرفاعي. (1998). مناهج البحث العلمي تطبيقات إدارية واقتصادية. عمان - الاردن. ص83.

انتصار رسمي موسى. (2004). تصميم وإخراج الصحف والمجلات والإعلان الإلكتروني. عمان: دار الاوائل للطباعة والنشر. ص207-208.

ريم عمر شريتح. (2017). الإعلان الإلكتروني مفاهيم واستراتيجيات معاصرة. سوريا. ص122-123.

عبد الرحمن محمد سليمان. (2014). أثر الإعلان الإلكتروني على السلوك الشرائي للمستهلك. عمان - الاردن. ص4.

غديري بثينة. (2015). دور الإعلان الإلكتروني على توجيه السلوك. الجزائر. ص58.

منى سعيد الحديدي، سلوى إمام. (2005). الإعلان: أسسه، وسائله، فنونه. القاهرة: الدار المصرية اللبنانية. ص164-165.

نصير، محمد. (2004). التسويق الإلكتروني. عمان - الاردن: دار الحامد للنشر والتوزيع. ص29.

ثانياً: المقابلات الشخصية:

عبد الله حمدينة. (13، 5, 2019). فاعلية الإعلان الإلكتروني في التأثير على اتخاذ قرار الشراء للمستهلك الليبي. (المحاور سالم بوسن).

عبد الله حمدينة. (13، 5, 2019). محفزات الإعلان الإلكتروني للتأثير على السلوك الشرائي للمستهلك الليبي. (المحاور سالم بوسن).

محمد سالم المنفي. (13، 5, 2019). فاعلية الإعلان الإلكتروني في التأثير على اتخاذ قرار الشراء للمستهلك الليبي. (المحاور سالم بوسن).

محمد سالم المنفي. (13، 5, 2019). محفزات الإعلان الإلكتروني للتأثير على السلوك الشرائي للمستهلك الليبي. (المحاور سالم بوسن).

ثالثاً: المراجع الانجليزية:

Busen, S. M. (2018). Relationship between Brand Characteristics and Attitudes Towards Advertisements Among Libyan Students in Malaysia. KEDAH: UUM Malaysia. p. 223.

Eriksen, k. K. (2013). Online Marketing New Models Of Advertising. Cand, Merc,lbe: Aulborg university. p. 25.

Kalliny, M. D. (2008). Television advertising in the Arab world. A status report. Journal of Advertising Research, pp. 215-223.

Luk, S. W. (2002). the content of internet advertisement and its impact on awareness and selling performance. ,journal of marketing management, pp. 693-719.

Published

2024-05-06

How to Cite

محمد سالم بوسن د. . (2024). Effectiveness of Online Advertisements to stimulate purchasing desire of Libyan Consumer. Journal of Science and Humanities- Faculty of Arts and Science Al – Marj, (61), 8–12. https://doi.org/10.37376/1571-000-061-009

Issue

Section

Articles