The effect of a proposed kinetic education program on some basic kinetic skills the components of kinetic fitness for primary school students
DOI:
https://doi.org/10.37376/asj.vi5.4096Keywords:
basic motor skills, components of motor fitness, basic primary education stageAbstract
This study aims to identify the impact of the proposed educational program for kinetic education on basic motor skills and components of kinetic fitness for primary school students (first part) in the city of Benghazi. Elementary school students must have the fifth grade by (20) students and a percentage (80%) of the research community.
The results showed that the proposed kinetic education program has a positive impact on basic kinetic skills and on all components of kinetic fitness under consideration.
The researchers recommended the following to pay attention to kinetic education programs for primary school students (the first part) in developing kinetic skills and kinetic fitness, and preparing and educating the physical education teacher using the kinetic education method within the physical education lesson, by holding seminars and holding courses in kinetic education to raise the level of skills Basic kinetics and kinetic fitness for primary school pupils.
Downloads
References
-البريكي، سميرة ميلاد. (2020) "أثر برنامج مقترح للتربية الحركية على مكونات اللياقة الحركية لتلاميذ الصف الرابع من التعليم الأساسي] رسالة ماجستير غير منشورة [. كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة. جامعة بنغازي.
-- الخولي، أمين أنور، وراتب، أسامة كامل. (1998). التربية الحركية للأطفال (ط.3). دار الفكر العربي. القاهرة.
- السرهيد، أحمد عبد الرحمن، وعثمان، فريدة إبراهيم. (1993). الأسس العلمية للتربية الحركية وتطبيقاتها لرياض الاطفال والمرحلة الابتدائية (ط.2). دار القلم. الكويت.
- بسطويسي، أحمد بسطويسي. (1999). أسس ونظريات الحركة. دار الفكر العربي. القاهرة.
-حمودة، بيان محمود، والحايك، صادق خالد. (2009). أثر برنامج حركي لتطوير المهارات الحركية الأساسية للأطفال من سن (5-6) سنوات. مجلة دراسات العلوم التربوية، المجلّد 36. العدد 2. 158-168.
- خليل، محمد السيد. (2000). التربية الحركية النظرية والتطبيق. كلية التربية الرياضية للبنين جامعة المنصورة.
- خليل، محمد السيد، وعبدالله، أحمد عبد العظيم. (2003). التربية الحركية النظرية والتطبيق (ط.3) مطبعة الأمل للأوفست. المنصورة.
- شلتوت، نوال إبراهيم. (1992). تطور نمو المهارات الحركية الأساسية لتلاميذ الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بالإسكندرية، مجلة نظريات في علوم التربية البدنية، كلية التربية والرياضية للبنين، جامعة الإسكندرية.
- عبدالله، أحمد عبد العظيم. (2002). تأثير برنامج التربية الحركية باستخدام الألعاب الصغيرة الترويجية على بعض المتغيرات الحركية والرضا الحركي للأطفال من (6-9) سنوات] رسالة دكتوراه غير منشورة [. كلية التربية. القاهرة. جامعة حلوان.
- عبدالله، طلال نجم، واخرون. (2006). أثر برنامج حركي مقترح في تطوير بعض المهارات الحركية الأساسية لتلاميذ الصف الثاني الابتدائي، مجلة الرافدين للعلوم الرياضية، المجلد 12، العدد 42، 131- 154.
- عصفور، رضا مصطفى. (1994). التربية الرياضية لمرحلة رياض الأطفال. الإسكندرية.
- محمد، سلوى أحمد. (1996). تأثير برنامج التربية الحركية على مستوى بعض عناصر اللياقة البدنية والأداء الحركي لبعض مهارات الجمباز.] رسالة دكتوراه غير منشورة [. كلية التربية الرياضية ببور سعيد. جامعة قناة السويس.
- محي الدين، صفية. (1993). دراسة حول إمكانية تطبيق برنامج التربية الحركية في برامج الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بإدارة الهرم التعليمية، المجلة العلمية للتربية البدنية والرياضية، المجلد 1.

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Almanara Scientific Journal

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.