The level of English language teachers’ use of educational media in the basic education stage from the point of view of educational inspectors of the English language subject and school principals in the city of Al Marj.

Authors

  • Muhammad Ali Hamza Sharif. University of Benghazi

DOI:

https://doi.org/10.37376/ajhas.vi2.6846

Keywords:

use, educational, methods, inspectors, managers, visual, management, strategies, educat

Abstract

The study aims to identify the level of English language teachers’ use of educational methods in the basic education stage from the point of view of educational inspectors of the English language subject and school principals in the city of Al-Marj. The descriptive approach was used, and the study sample consisted of (32) inspectors and principals, representing 42% of the study population. A questionnaire consisting of (13, The Cronbach Alpha coefficient, and correlation coefficient, arithmetic means, standard deviations, and t-test were used, and the results of the study showed that the level of use of educational methods is low. The results also showed that there are no differences due to the variables (gender, job, educational qualification, experience, training courses) in the level of use of educational methods. Education among the study sample.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Muhammad Ali Hamza Sharif., University of Benghazi

Associate Professor of Curriculum and Teaching Methods, Department of Special Education, College of Education, Al-Marj

References

جلوب, سمير, ( 2017), الوسائل التعليمية, دار من المحيط إلى الخليج, المملكة الأردنية الهاشمية.

أبو عثمان, يس, (2019), استخدام الوسائل التعليمية في تدريس اللغة الإنجليزية بالمرحلة الثانوية بمحلية كررى, المجلة العربية للتربية النوعية.

قادي, إيمان, (2007) , واقع استخدام الوسائل التعليمية والتقنيات الحديثة في تدريس اللغة الإنجليزية في المرحلة المتوسطة من وجهة نظر مشرفات اللغة الإنجليزية ومديرات المدارس بمكة المكرمة, المملكة العربية السعودية وزارة التعليم العالي , جامعة أم القرى, كلية التربية-مكة المكرمة.

سامية, نمر, (2016), دور الوسائل التعليمية الحديثة في تحسين نوعية التعليم بالمرحلة الثانوية, بحث ميدانية بثانويات " دائرة عين كرشة", أم البواقي.

المالكي, فاطمة, (2021), واقع توظيف تقنيات التعليم في تدريس اللغة الإنجليزية من وجهة نظر معلمات المرحلة الابتدائية والمتوسطة, محافظة صبيا, المجلة العربية ونشر الأبحاث- مجلة العلوم التربوية والنفسية, المملكة العربية السعودية.

أحمد, أيمن, (2007), أثر استخدام الوسائل التعليمية على تحصيل التلاميذ في مرحلة التعليم الأساسي, جامعة حلب, كلية التربية.

الهبابة, حنان, (2018), مدى استخدام أدوات التكنولوجيا في تدريس مادة اللغة الإنجليزية للمرحلة الأساسية العليا في مدارس لواء الشوبك من وجهة نظر الطلبة, مجلة جامعة الحسين بن طلال للبحوث.

منصر, هاني, (1991), معوقات استخدام الوسائل التعليمية في تدريس اللغة الإنجليزية بالجمهورية العربية اليمنية, جامعة صنعاء.

السلمى, سميرة, (1998), واقع الوسائل التعليمية في تدريس اللغة الإنجليزية في تدريس اللغة الإنجليزية بالمرحلة الثانوية بمكة المكرمة, الرئاسة العامة لتعليم البنات.

خزعل, رشيد, (2021), واقع استخدام الوسائل والتقنيات التعليمية في تدريس مناهج اللغة الإنجليزية في المدارس الثانوية من وجهة نظر المشرفين ومديرو المدارس في محافظة كركوك, مجلة جامعة كركوك للدراسات الإنسانية.

Published

2024-08-16

How to Cite

علي حمزة م. (2024). The level of English language teachers’ use of educational media in the basic education stage from the point of view of educational inspectors of the English language subject and school principals in the city of Al Marj. Afaq Journal for Human and Applied Studies, (2), 46–65. https://doi.org/10.37376/ajhas.vi2.6846

Issue

Section

المقالات

Categories